סגור תפריט X

המדריך הקצר לטקס החינה ומציאת אולם מתאים

מחפשים אולם לחינה? בשעה טובה אתם מתחתנים ומעוניינים לקיים את טקס החינה המסורתי שמתקיים בעדתכם או בעדת בכירי לבכם. כולם אוהבים טקסי חינה, גם מי שלא הגיע מעדות המזרח, אך במיוחד קשורים לכך המבוגרים שחשים את המסורת שלהם משתמרת ונחגגת לנגד עיניהם, כמו פעם. הססגוניות הרבה שמאפיינת את הטקס, המוזיקה והשמחה הגדולה של המעבר לזוגיות, מדבקים ויוצרים חיבור מיוחד בין כל החוגגים. 

את טקס החינה אנשים מעדיפים לקיים בדרך כלל באולם לחינה, אך אין בכך חובה ואפשר לחלופין גם לחגוג באוהל חינה מסורתי המוקם בחיק הטבע, בבית, בחצר ועוד. 

מהו טקס החינה

החינה הוא למעשה טקס אירוסין. מטרתו של טקס החינה היא לברך את בני הזוג הטרי בסגולה לפריון, אושר, שפע והצלחה. את טקס החינה מקיימים יום או מספר ימים לפני החתונה וזאת על פי המסורות המאפיינות עדות מזרח שונות כמו תימן, מרוקו, טריפולי וכן בקרב יהדות הודו.

לטקס החינה יש שורשים עמוקים במזרח התיכון. למעשה טקס החינה אומץ בחלקו על ידי יהדות המזרח מעמים עתיקים באזור ואלה כללו את הכנענים, שומרים, תושבי אוגרית, אשורים ובבלים. עמים אלה חגגו את החינה בהקשר לאירועי שמחות שונים ואף יש עדות לאירועי חינה בסין בהקשר לאירועים ארוטיים. 

מהלך טקס החינה

1. הכנה לטקס החינה – לפני טקס החינה, הכלה מגיעה למקווה עבור טבילה וטהרה. לאחר הטבילה לובשים בני הזוג המיועד בגדים מסורתיים וססגוניים שיוחלפו במהלך הערב מספר פעמים. 

2. פתיחת הטקס – לאחר כל ההכנות הזוג יוצא לקבל את האורחים השמחים. הטקס מתקיים ביחד עם משפחה וקרובים ובו רוקדים ושרים עם הרבה שמחה. בדומה למארחים, גם האורחים מגיעים לאירוע כשהם לבושים בבגדים מסורתיים וססגוניים כמו כפתאנים, ג'לאביות עוד. בידיהם, על ראשיהם וכתפיהם של האורחים, מגשים המלאים בכל טוב כמו ממתקים, מתנות, קערות עם עיסת חינה, נרות ועוד. בעדות מסוימות נושאים הקרובים את הזוג המאורס על גבי אפיריון, אליו מחוברות 4 מוטות אחיזה שמדמה כרכרה נטולת גלגלים. האפיריון המפנק מכוסה בכריות רכות ושטיחים ססגוניים, והזוג מונף ונישא לעבר מקומותיהם באוהל או באולם החינה. 

3. טקס הזהב – זהו שלב הענקת המתנות. הורי החתן יעניקו לכלה מתנות זהב עטופות בצלופן וכן קופסאות מהודרות, כשבמקביל יעניקו הורי הכלה מתנות זהב עבור החתן. מתנות הזהב יכללו תכשיטים שונים כמו שעונים, שרשראות, טבעות, צמידים ועוד. המתנות שהונחו על שולחן המתנות יוצגו מול האורחים הסקרנים וישולבו בשירה וריקודים. משמעות טקס הזהב היא כמובן ברכה לשפע כלכלי עבור הזוג המיועד. 

4. מריחת החינה – במהלך טקס החינה צובעים את כפות ידיהם של החתן והכלה בצבע כתום אדמדם ובצורה עגולה שמסמלת מטבע, המביע ברכת שפע. צבע החינה המופק מצמח הכופר הלבן המעורבב ביין, מים או מי וורדים. את העיסה שנוצרת מורחים, כאמור על ידי החתן והכלה. בחלק מהעדות גם עוטפים את הידיים המרוחות בסרטים מקושטים ואף את האורחים שמשתתפים בטקס. עיגול החינה יורד לאחר מספר ימים ומהווה מעיין "תזכורת" חיננית של טקס האירוסין וכן גודל המעמד של המעבר לנישואין שיתקיים בקרוב. 

איך מארגנים את אירוע החינה?

בשנים האחרונות הפכו אירועי החינה לחגיגה רצינית עם הרבה קישוטים ואקשן. את כל ההילולה מלבים אולמות לחינה וכן חברות הפקה מקצועיות שלוקחות את הטקס הכול כך מרגש הזה לרמה הבאה עם תפאורות ואטרקציות ככל שעולה בדמיון. 

בואו נודה לאמת.. טקס החינה עלול להוות נטל משמעותי עבור המתחתנים שעוד מספר ימים נכנסים לחופה. לכן, בחירת אולם לחינה שמבין עניין ומארגן לכם את כל הפרטים יכולה להקל עליכם מאד. עם זאת, חשוב להבין שאין מחובתכם להיעזר בשירותי ההפקה של המקום וביכולתכם למצוא חברת הפקות מקצועית לחינה. במצב זה כל שעליכם לעשות הוא לוודא שהמקום יכול לארח אירוע חינה ומבין את משמעות הדבר.

איך מוצאים אולם לחינה שיתאים לכם?

לא כל האולמות מתאימים לקיום טקסי חינה, לכן כדאי לברר מראש מול האולם ולוודא שהמקום אכן מתאים לקיום אירועים מסוג זה. קיימות דרכים רבות למציאת אולם לחינה, ואלה כוללות קבלת טיפים מקרובים או חיפוש אולם בסביבה, אך הדרך הקלה ביותר נמצאת כמובן באינטרנט. חיפוש ישיר בגוגל של הביטוי אולם לחינה יציג לכם שפע תוצאות חיפוש, אך מדובר עדיין בדרך מסורבלת יחסית למציאת אולם. בפורטלים ייעודיים עבור מתחתנים תמצאו מאגרי מידע של אולמות רבים המכילים את כל המידע שחשוב לכם. 

טנקום לוקחת אתכם צעד קדימה עם האירועים שלכם ונותנת לכם גישה חופשית למאגר המידע המתקדם שברשותנו. כל שעליכם לעשות בכדי לקבל רשימה ממוקדת של אולמות המתאימים לחינה הוא להיכנס למנוע החיפוש המתקדם שלנו ולמיין את כל מה שחשוב עבורכם. רשימת התוצאות שלכם תכיל מיקום, מספר מוזמנים, כשרות וכמובן התאמה לאירועי חינה. התחילו עכשיו את החיפוש שלכם והתרשמו ממקומות נהדרים בהם תוכלו לחגוג את האירוע שלכם.

אולי יעניין אתכם גם
התוכן המוצג בכתבה אינו בגדר המלצה, עצה או חוות דעת ואינו מחליף התייעצות מקצועית.