סגור תפריט X

איך לבחור שמלת כלה ב- 2023?


לפני התחלת החיפוש

לפני שמתחילים לחפש שמלת כלה, כדאי לקחת בחשבון את סוג שמלת הכלה שאת רוצה. שמלה בתפירה אישית, או שמלה מוכנה מסלוני כלות שונים. סוג השמלה יקבע את הזמן בו תצטרכי להתחיל לחפש את השמלה הנבחרת. שמלה בתפירה אישית לוקחת זמן להכין ולכן עדיף להתחיל פחות או יותר 4 חודשים מראש את התפירה. כתוצאה מכך, עדיף להתחיל לחפש אפילו לפני על מנת לאפשר למעצבת את הזמן לתפור את השמלה לפי רצונותייך. שמלה מוכנה מסלון כלות תצריך לרוב פחות זמן מראש, ותדרוש בעיקר תיקונים והתאמות לגופך. בבחירתך בסוג שמלת הכלה שאת מעדיפה כדאי גם להתחשב בתקציב שלך.

קביעת תקציב

קביעת תקציב חשובה מאוד לתכנון נכון ותקין של בחירת אולם האירועים ממש כפי שהיא חשובה לבחירת שמלת הכלה שלך. התקציב לשמלת הכלה יעזור לך למיין את המקומות מהן תוכלי לבחור את שמלת הכלה שלך ויעזור לך לסנן מעצבות יקרות מדי. מחיר שמלת הכלה יושפע מהעיצוב שתבחרי, ככל שיהיו יותר קישוטים לרוב המחיר יעלה בהתאם. לכן, כדאי להציץ בתמונות באינטרנט כדי לגבש דעה התחלתית לעיצוב אותו תרצי לראות על בשמלתך ולהשוות מחירים לפי זה.  

מלווים למדידת השמלה

כדי להגיע לראות שמלות בסלוני כלות יש לקבוע פגישה מראש. לא ניתן להגיע לסלונים ללא תיאום מראש. כדאי לחשוב מראש אם את מעוניינת ללכת לבד, עם אמא או אחות או עם כמה חברות טובות. ההמלצה היא  להגיע עם מספר מלוות טובות שמכירות אותך ואת הטעם שלך, רוצות בטובתך ולא חוששות לומר לך מה נראה פחות מתאים עלייך ומה יותר. בנוסף, אין שום בעיה ללכת לבד לחיפוש הראשוני כדי לנסות לגבש דעה עצמאית למה את אוהבת ומה לא. 

בחירת סגנון שמלה

כדי לבחור את השמלה המתאימה לך ביותר כדאי למדוד כמה סגנונות וגזרות שונות כדי לקבל מושג מדויק יותר לאילו גזרות מחמיאות ואלו פחות. לפעמים כדאי למדוד גם משהו שלא היית לוקחת רק כדי לראות איך היא נראית עלייך, תופתעי לגלות שלעיתים שמלות שלא נראות לנו מתאימות בעין נראית מהמם על הגוף. כדאי לבוא בראש פתוח ולא למהר להתייאש אם כמה שמלות לא מתאימות על ההתחלה. 

בבחירת שמלת כלה כדאי גם להתחשב באווירה המורגשת בסלון הכלות. חשוב שהצוות בסלון הכלות והתופרת יהיו נעימות ושתרגישי בנוח שם. שימי לב שנותנים לך למדוד את השמלה בכל מדידה שאת מגיעה אליה או אחרי תיקון כדי שתוכלי לראות ולוודא שכל מה שהיה צריך להיעשות נעשה כפי שביקשת.

מומלץ לבקש שהשמלה תהיה מוכנה כבר כשבוע לפני החתונה. כך שאם במדידה האחרונה תראי שמשהו צריך עוד להיעשות יהיה זמן לתיקונים.

לסגור דברים מראש

כדאי לבדוק עם סלון הכלות הנבחר מראש מה כלול במחיר בנוסף לשמלה. סלוני כלות מסוימים מגבילים את כמות התיקונים שניתנים כחלק מהמחיר, אחרים כוללים גם הינומה במחיר הכולל ועוד. לכן כדאי לראות מה נכלל במחיר ולהתאים את עצמך בהתאם למה שעוד צריך.  כמו כן, כדאי לבדוק את צורת התשלום אם כל התשלום ניתן מראש או באופן חלקי בתחילת ובסיום התפירה ועוד. 

הכירי את גופך

חשוב לזכור שנשים שונות מגיעות בגדלים וגזרות שונות. השמלות נתפרות בהתחלה עבור הדוגמניות שיצטלמו איתן ולכן רוב הדוגמאות המוצעות בסלון הכלות יהיו במידות שלהן. לכלות נמוכות, מלאות או עם חזה גדול יהיה קשה יותר למצוא משהו שמתאים למידותיהן בדיוק כאשר יבואו למדוד. חשוב לא להתייאש מכך ולבוא בראש פתוח ולנסות לדמיין בעצמכן כיצד השמלה תיראה עליכן כשתיתפר למידותיכן. לצד זאת, סלוני כלה שעוסקים זמן רב בעסק כן ידאגו להחזיק כמה מידות מכל דגם פופולרי כדי לספק חוויית שירות נוחה יותר לכלות לעתיד מכל הגוונים. 


התוכן המוצג בכתבה אינו בגדר המלצה, עצה או חוות דעת ואינו מחליף התייעצות מקצועית.